V šolskem letu 2020/2021 se je Vrtec Prevalje z več skupinami vključil v Mrežo gozdnih vrtcev in šol. Postali smo Gozdni vrtec in to ostajamo tudi naprej.

Našo kratko predstavitev najdete tudi na uradni spletni strani mreže Gozdne pedagogike.

“Gozd je prostor, kjer delamo v sozvočju z naravo gozda in naravo otrok. Vse bolj tudi spoznavamo, da učenje v naravi skriva v sebi nekaj več – našim otrokom ne omogoča samo doživljanja narave, ampak tudi pozitivno doživljanje samih sebe in svojih prijateljev. Otroci v gozdu ne krepijo samo znanj s področja narave, matematike, slovenščine, ampak vsak otrok na najboljši možni način razvija svoje individualne sposobnosti, cel razred se razvija kot skupina in krepi se socialna mreža. Nemir, nepozornost, občutek utesnjenosti, stres, tekmovalnost, pomanjkanje samozavesti, ki jih pri naših otrocih opažajo pedagoški delavci, se v naravi umaknejo ustvarjalnemu navdihu in sodelovanju.

Šole in vrtci, ki redno izvajajo vzgojno-izobraževalni proces v gozdu, opažajo velik napredek na posameznih področjih razvoja otrok.

Večina šol in vrtcev v Sloveniji ima dostop do gozda brez uporabe prevoznih sredstev. Odločitev za odhod iz razreda je v rokah posameznega vzgojitelja ali vrtca.

Poučevanje v naravnih okoljih v neposredni bližini vrtcev je več kot primerno za celostni razvoj otrok, šol in vrtcev ter celotne lokalne skupnosti. Gozdne učilnice in poučevanja na prostem nam namreč nudijo dovolj prostora za akademska znanja, razvoj socialnih veščin, izkušnje, sodelovanje in osebno predanost delu, radovednost, domišljijo in spontane individualne iniciative. Naše bližnje naravno okolje naj postane prostor, kjer lahko razvijamo identiteto, občutek za prostor ter obenem uživamo v prostoru in se seveda vanj vedno znova vračamo.

Kaj je torej tisto, kar lahko v Sloveniji preoblikuje »navadni vrtec« v gozdni vrtec?

Uporaba bližnjega gozda oz. naravnega okolja, ki ga izberemo na osnovi kriterijev, kot so dostopnost, zdravje in varnost;

  • redni, pogosti obiski gozda (naravnega okolja) tedensko ali štirinajstdnevno za vrtec, skozi celo leto;
  • pri dejavnostih upoštevamo zmožnosti otrok in njihove individualne lastnosti;
  • raziskovanje in učenje ima značilnosti odprtega učenja;
  • dobro počutje vseh, tudi pedagoškega osebja, v naravnem okolju.

Kaj v praksi pomeni gozdni vrtec?

Pomeni čisto preprosta dejanja:

  • preseliti razred ven;
  • učenje pesmice na travniku;                                                                         
  • peljati skupino otrok iz vrtca v gozd in ustvariti gozdno igrišče;             
  • učiti jih ABC narave;
  • pomagati otrokom, da lažje dosežejo svoje cilje;
  • ustvariti mrežo naravnih lokalnih okolij za učenje.”
(Skupno 710 obiskov, današnjih obiskov 1)